Veien Ut GramArt

Interbrands

- Et nettsted som sprudler av selvtillit!

Interbrands Norway AS er en ledende norskeid leverandør innen kvalitetsvin- og brennevin i det nordiske markedet. Gjennom bred og godt dokumentert markedsekspertise har de bygget både merkevarer og Interbrands Norway siden starten i 2006.

Utfordring

Interbrands ønsket et nettsted som effektiviserte hverdagen til både ansatte og kunder. I en bransje som er strengt regulert av norsk alkohollovgivning var hovedutfordringen knyttet til profilering av merkevarer uten muligheter til å presentere sortimentet offentlig. En sentral del av utfordringen var derfor knyttet til hvordan man skulle bringe nye og ukjente produkter inn i markedet.

Løsning

Nettstedet fikk egen innlogging til området hvor bransjen får muligheten til å se hele sortimentet. Vi valgte å offentliggjøre enkelte sider så de besøkende kan få dypere innblikk i Interbrands. Med en detaljert og personlig presentasjon av produkter og produsenter differensierer Interbrands seg fra det mer tradisjonelle. Visuelt er dette ytterligere forsterket, blant annet gjennom egentilpassede ikoner og illustrative animasjoner. Interaksjonen på produktsidene ble utviklet for å forenkle godt og relevant innhold gjennom å kombinere flere typer navigasjon, samt personalisering. Det ble utviklet en egen PDF-generator som generer produktblader som er identiske med produktsidene. Prissettingen av produktene ble effektivisert gjennom import av regneark hvor prisene lastes opp og endres automatisk.

Resultat

Nettstedet fremstår som innbydende med en delikat visuell fremstilling av produkter, produsenter og ikke minst Interbrands selv. Selskapet forsterker sitt uttrykk som en profesjonell aktør gjennom engasjerende innhold og solid brukeropplevelse. Innholdet er målrettet og grundig, hvor både produkter, produsenter og selskapet blir beskrevet på en informativ og engasjerende måte. Det levner ingen tvil om kvaliteten til produsentene og produktene, noe som gjør det enklere å gi nye merkevarer fotfeste i markedet.

Interbrands viser sitt engasjement gjennom blogging om hendelser, serveringstips og turer. Bloggen har blitt et sterkt virkemiddel for befeste Interbrands personlige identitet. PDF-generatoren på sin side har virkelig effektivisert markedsavdelingens hverdag. De har i dag mulighet til å velge ut produkter og sette sammen en produktbrosjyre som generes automatisk.